.

Continental predstavil prvý plne integrovaný elektrický pohon pre sériovú výrobu

0
0
0
s2smodern

Continental už dávno nie je iba gumárenským gigantom. Svedčí o tom množstvo aktivít koncernu v rozličných technologických odboroch. Najnovším výsledkom je nový pohon pre elektromobily.

Aktuálne prezentovaný kus techniky nie je prvým počinom Continentalu na poli elektromobility. Je to už tretia generácia elektrického pohonu, zároveň však prvá, ktorá predstavuje pre sériovú výrobu určený plne integrovaný elektrický systém. Plnou integráciou sa rozumie spoločná jednotka, ktorá okrem samotného elektromotora obsahuje aj výkonovú elektroniku, redukčnú prevodovku a chladenie kvapalinou.

Integrovaná pohonná jednotka obsahuje okrem elektromotora aj výkonovú elektroniku a redukčnú prevodovku.

Motor bude mať dva výkonové varianty: 120 kW alebo 150 kW. V prípade silnejšieho z nich avizuje Continental krútiaci moment 310 Nm. Hmotnosť novej integrovanej jednotky je menej než 80 kg, pričom vysokú efektivitu pre vozidlá, v ktorých bude použitá, prinesie aj úsporami na kábloch a konektoroch, ktoré už sú súčasťou jej konštrukcie.

Od začiatku budúceho roka sa bude nový pohon montovať do prvého elektromobilu, sériovo vyrábaného so solárnymi panelmi integrovanými do karosérie - nemeckého modelu Sion od Sono Motors.

Svojimi výkonovými, rozmerovými a hmotnostnými parametrami sa pohon hodí pre vozidlá rozličných segmentov. Aplikovať sa bude napríklad aj v modeli Sion nemeckého startupu Sono Motors, ktorý má mať ako prvý sériovo vyrábaný elektromobil solárne panely integrované priamo do karosérie. Toto vozidlo sa začne vyrábať začiatkom budúceho roka. Samotná integrovaná elektrická pohonná jednotka Continental však začne schádzať z liniek jej čínskej fabriky už vo štvrtom kvartáli 2019.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl