Prezentačnou platformou novej pneumatiky s plne udržateľnou zmesou behúňa je koncepčný Citroën oli.
Behúň pneumatiky je jej komponentom, ktorý sa najviac opotrebováva. Preto sa Goodyear pokúsil pri koncepčnej novinke Eagle GO o vytvorenie práve tejto časti zo surovín, získaných buď z obnoviteľných zdrojov, alebo z recyklovaných druhotných materiálov. Ako náhradu za ropné suroviny použil slnečnicový olej a borovicovú živicu, ktoré už majú na konte „kariéru“ pri výrobe atramentu do tlačiarní. Týmto Goodyear zdôrazňuje svoj cieľ zbaviť sa ropných zložiek vo svojich výrobkoch najneskôr do roku 2040.
Náhradou za syntetický kaučuk ropného pôvodu je prírodný materiál z brazílskych kaučukovníkov, pestovaných pri zachovaní zodpovedných metód udržiavania a kultivácie porastov. Ďalším zaujímavým materiálom je silika z popola ryžových šupiek, ktorá už sa osvedčila ako výstuha železobetónu a v novej pneumatike Eagle GO má za cieľ dosiahnuť potenciálne zníženie množstva odpadu, ukladaného na skládky.
Ďalšou vychytávkou nového konceptu sú možnosť až dvojnásobného obnovenia, s potenciálnym kilometrovým výkonom až pol milióna. Eagle Go tiež využíva technológiu SightLine, vrátane senzora na sledovanie viacerých parametrov stavu. Spolupráca so Citroënom pri prezentovaní na jeho novom koncepte oli sa odrazila aj na dizajne behúňa: Aj bez dlhého hľadania v nájdete v jeho centrálnej časti naznačený šípovitý tvar staronového loga francúzskej automobilky.
Zdroj a foto: Goodyear.