.

Bridgestone uviedol technológiu Enliten na zníženie hmotnosti pneumatík

0
0
0
s2smodern

Oproti bežnému letnému plášťu má odľahčiť pneumatiku asi o 10 % a má výrazne znížiť aj jej valivý odpor.

Technológia pneumatiky s označení Enliten bola predstavená na Future Tire konferencii, ktorá sa tento týždeň konala v Kolíne. Prevratným nie je iba samotný fakt nízkej hmotnosti, ale aj jeho kombinácia s tým, že úspora kilogramová úspora 10 % oproti ekvivalentnej letnej pneumatike sa má dať dosiahnuť bez obetovania životnosti a kilometrového výkonu.

Pri znížení valivého odporu, ktorý má bezprostredný vplyv na redukciu spotreby paliva a emisií, má nová technológia priniesť dokonca až 20 % úspory v porovnaní s ekvivalentnou prémiovou letnou pneumatikou. K šetreniu zdrojov má prispieť aj samotný fakt, že sa na výrobu použije menej surovín.

Po technologickej stránke sa Enliten okrem iného opiera o redukovanú, zároveň však zosilnenú kostru, nový špeciálny dizajn vulkanizačnej formy a novú zmes, ktorá umožnila znížiť hĺbku dezénu. Bridgestone aktuálne pracuje na uzatváraní partnerstiev, ktoré by mali čoskoro priniesť novú pneumatiku na vozidlá európskeho trhu a považuje ju za významný míľnik na svojej ceste k dosiahnutiu plnej obnoviteľnosti a udržateľnosti do roku 2050.

ABM LogoCMYK

FLEET firemné automobily: online magazín pre stratégie riadenia firemných flotíl

Používaním stránok prevádzkovateľa AUTO BUSINESS MEDIA s.r.o. súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.