Skúšky prebiehajú v praxi aj na firemnom polygóne Contidrome a overuje sa okrem iného životnosť plášťov.
Contidrome okrem vlastného vývoja spolupracuje aj s výrobcami automobilov, vrátane rozvoja segmentu nákladných vozidiel s elektrickým pohonom. Tie vyžadujú pre optimálnu efektivitu svojej prevádzky aj pneumatiky, ktoré dokážu maximalizovať ich ekonomický aj ekologický prínos. A špecializácia obutia je nutná samozrejme aj pre extra vysoký nápor krútiaceho momentu elektrických pohonov pri rozjazdoch.
V rámci toho sa Continental pustil do testov na svojom vlastnom vývojovom a skúšobnom polygóne Contodrom. Testovacie vozidlo nesie označenie Futuricum a je to elektrický nákladný automobil odvodený z modelu Volvo FH. Po Contidrome jazdí vo farbách spoločnosti DPD Switzerland, ktorá ho už niekoľko mesiacov využíva aj v praxi, vo svojej regionálnej doprave. Vozidlo s hmotnosťou 19 ton má výkon 680 koní a môže sa pochváliť najväčšou batériou pre nákladný automobil v Európe, s kapacitou až 680 kWh, schopnou zabezpečiť dojazd až 760 km.
Aktuálne prakticky využívané vozidlo jazdí na pneumatikách Conti EcoRegional pre riadenú nápravu (HS3) aj pre poháňanú nápravu (HD3). Ich výsledky sa porovnávajú s testovanými vývojovými prototypmi Continental. Zozbierané poznatky sa budú využívať v rámci vývoja nielen pre predĺženie kilometrového výkonu, ale takisto aj pre maximálne možné zníženie valivého odporu, rovnako dôležité v segmente elektrických vozidiel, vrátane nákladných.