Nová technológia má označenie Uptis a pneumatikársky koncern spolu s automobilovým ju prezentovali na konferencii pre udržateľnú mobilitu v Montreale.
Za skratkou Uptis sa skrýva anglické označenie Unique Puncture-proof Tire System, čiže unikátny systém pneumatiky odolnej voči defektu. Michelin a General Motors ju zatiaľ predstavili ako prototyp, oznámili však svoj plán priviesť ju až do štádia sériovej výroby – už v roku 2024. Prvé vozidlo, na ktorom sa prototyp testoval, je elektrický Chevrolet Bolt a ešte koncom tohto roka sa majú začať na flotile týchto modelov aj skúšky v reálnej premávke v americkom štáte Michigan.
Bezvzduchová konštrukcia má nielen významne zvýšiť bezpečnosť, ale aj znížiť náklady na údržbu, minimalizovať prestoje firemných automobilových parkov a zmierniť uhlíkovú stopu vďaka redukcii spotreby surovín, nutných na výrobu náhradných kolies a pneumatík na výmenu. Navyše, samotná bezvzduchová pneumatika sa má vyrábať zo stopercentne udržateľných surovinových zdrojov, modernou technológiou 3D tlače. A má samozrejme disponovať špičkovou konektivitou, resp. telematickou komunikáciou svojich prevádzkových parametrov s vozidlom a firemnou infraštruktúrou.